レモンタルトの夢

イラスト、写真、お話しなどを載せています。時々根尾くん♪

「微笑みの影 The shadow of your smile」


The shadow of your smile
When you are gone
Will color all my dreams
And light the dawn
Look into my eyes, my love, and see
All the lovely things,
you are, to me


Our wistful little star
Was far too high
A teardrop kissed your lips
And so did I
Now when I remember spring
All the joy that love can bring
I will be remembering
The shadow of your smile


あなたが去ってしまった後、
その微笑みの影が
私の夢を彩るの。
私たちが願いをかけた小さな星は
あまりにも遠い
空の彼方・・。



この前観た映画「最高の人生のはじめ方」で
ダイアン・キートンが歌っていた「微笑みの影」。
この歌、大好き・・。
エリザベス・テイラー主演の「いそしぎ」っていう映画の主題歌。
(映画は観たことないです。)